Strona główna

Lektura inaczej

2012 10 27 555Czwartoklasiści naszej szkoły są ambitni i kreatywni! Potwierdza to projekt związany z omawianiem lektury „Opowieści z Narnii. Lew, Czarownica i stara szafa”.

Choć niektórzy wyznali na pierwszej lekcji, że książka nie do końca ich zaciekawiła, ponieważ wcześniej oglądali ekranizację filmową, wykazali się ogromnym zaangażowaniem podczas lekcji poświęconych utworowi C. S. Levis’a. Rozwiązywali krzyżówki, odtwarzali drogę, jaką przebyli bohaterowie od Latarni do zamku Ker-Paravel, zastanawiali się na zdradą Edmunda i ofiarą Aslana, konfliktem między dobrem a złem, rolą czarnego charakteru (Białą Czarownicą)…

2012 10 26 546W końcu przyszła pora na zadanie domowe. Uczniowie mieli zaprojektować i wykonać niezwykłą szafę, w której umieścili wiadomości o lekturze, bohaterach, ciekawostki, zadania, zagadki. Zadanie mogli wykonać dowolną techniką, wykorzystując farby, kredki, nożyczki, komputer, wyklejanki… Praca mogła zostać wykonana na zwykłej kartce formatu A4 lub większej, kartonie… Mogła mieć formę przestrzenną, np. makiety albo… szafy. Każdy miał się kierować wyobraźnią i swoim „odczytaniem” lektury (tym, na co zwrócił szczególną uwagę, co go poruszyło...).

        To, co przygotowali na wyznaczony dzień, poruszyło i zdumiało ich samych i Polcię. „Czwartaki” podeszli do zadania bardzo odpowiedzialnie i starannie, a ich prace wyróżniają się ogromną pomysłowością i oryginalnością. Bardzo Wam dziękuję !!! DP

Zapraszamy do galerii

Ewangelia na dziś

Fragment Ewangelii na dzisiejszy dzień.
  • 2018-06-17, 11. Niedziela zwykła
    Mk 4,26-34
    Jezus powiedział do tłumów: „Z królestwem Bożym dzieje się tak, jak gdyby ktoś nasienie wrzucił w ziemię. Czy śpi, czy czuwa, we dnie i w nocy nasienie kiełkuje i rośnie, on sam nie wie jak. Ziemia sama z siebie wydaje plon, najpierw źdźbło, potem kłos, a potem pełne ziarno w kłosie. A gdy stan zboża na to pozwala, zaraz zapuszcza sierp, bo pora już na żniwo”. Mówił jeszcze: „Z czym porównamy królestwo Boże lub w jakiej przypowieści je przedstawimy? Jest ono jak ziarnko gorczycy; gdy się je wsiewa w ziemię, jest najmniejsze ze wszystkich nasion na ziemi. Lecz wsiane, wyrasta i staje się większe od innych jarzyn; wypuszcza wielkie gałęzie, tak że ptaki powietrzne gnieżdżą się w jego cieniu”. W wielu takich przypowieściach głosił im naukę, o ile mogli ją zrozumieć. A bez przypowieści nie przemawiał do nich. Osobno zaś objaśniał wszystko swoim uczniom.

Przydatne linki

Rodzinny Kraków - Portal dla rodziców i dzieci z Krakowa i okolic
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna - informacje o sprawdzianie po klasie szóstej, archiwum sprawdzianów z poprzednich lat
www.matzoo.pl - Ćwicz i ucz się matematyki! Strona dla uczniów szkół podstawowych
Dzieci i młodzież w Internecie - materiały edukacyjne o bezpieczeństwie w sieci
http://pisupisu.pl/ - naukę pisania na klawiaturze, słowne zabawy, bajki i ćwiczenia z ortografii

Wyszukaj

Jesteś tutaj: Strona główna Aktualności Lektura inaczej