Strona główna

Wycieczka klas IVb i IVc do Chęcin

10.04.2019 r. klasa IV b i IV c wraz z wychowawcami wyjechały na wycieczkę do Chęcin. Celem wycieczki szkolnej były edukacja i zabawa w Centrum Nauki Leonardo Da Vinci w Chęcinach oraz zwiedzanie ruin Zamku Królewskiego. W Centrum Leonardo Da Vinci dzieci mogły podziwiać różne dyscypliny naukowe np: poznać budowę i funkcję ciała człowieka, sprawdzić pojemność swoich płuc, zobaczyć jak w żyłach płynie krew, sprawdzić swój refleks i umiejętności logicznego myślenia. Jednak największym zainteresowaniem cieszyły się: jazda na rowerze - na ekranie można było zobaczyć szkielet wykonujący te same ruchy co rowerzysta, przejażdżka na wózku inwalidzkim po trasie pełnej przeszkód - do wózka dzieci czekały w długiej kolejce. W Centrum Leonardo można było zakupić pamiątki oraz pyszne lody :) Ciekawi dalszych przygód wybiegliśmy do parku doświadczeń znajdującego się na zewnątrz. Pomimo wietrznej pogody bawiliśmy się w labiryncie, siłowaliśmy się na wózkach i graliśmy na bębnach. Po tych wszystkich jakże emocjonujących doświadczeniach udaliśmy się na obiad i chwilę odpoczynku przed kolejną atrakcją, jaką było zwiedzanie ruin Zamku Królewskiego w Chęcinach.

Zamek pochodzi z przełomu XIII i XIV wieku , aby do niego dotrzeć musieliśmy pokonać ogromną górę. Na miejscu czekała na nas pani przewodnik, która przybliżyła nam historię zamku. Zwiedziliśmy skarbiec i kaplicę, widzieliśmy wieże więzienną, dawną wieże i wieżę strażniczą. Poznaliśmy legendę Białej Damy przechadzającej się po murach zamku. Największą atrakcją oprócz kupowania pamiątek było strzelanie z łuku w tarcze. Z zamku rozciągały się piękne widoki, podobno w pogodne dni można nawet zobaczyć Tatry.

Polecamy serdecznie wycieczkę do Centrum Nauki Leonardo Da Vinci i zachęcamy do zwiedzania ruin Zamku Królewskiego w Chęcinach. Gwarantujemy mile i pożytecznie spędzony czas.

Weronika, kl. IV b

Zapraszamy do galerii

Ewangelia na dziś

Fragment Ewangelii na dzisiejszy dzień.
  • Czwartek 2019-07-18, 15. tydz. zwykły
    Mt 11,28-30
    W owym czasie Jezus przemówił tymi słowami: „Przyjdźcie do Mnie wszyscy, którzy utrudzeni i obciążeni jesteście, a Ja was pokrzepię. Weźcie moje jarzmo na siebie i uczcie się ode Mnie, bo jestem łagodny i pokorny sercem, a znajdziecie ukojenie dla dusz waszych. Albowiem jarzmo moje jest słodkie, a moje brzemię lekkie”.

Przydatne linki

Rodzinny Kraków - Portal dla rodziców i dzieci z Krakowa i okolic
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna - informacje o sprawdzianie po klasie szóstej, archiwum sprawdzianów z poprzednich lat
www.matzoo.pl - Ćwicz i ucz się matematyki! Strona dla uczniów szkół podstawowych
Dzieci i młodzież w Internecie - materiały edukacyjne o bezpieczeństwie w sieci
http://pisupisu.pl/ - naukę pisania na klawiaturze, słowne zabawy, bajki i ćwiczenia z ortografii