Strona główna

Niezapomniana wycieczka

Dnia 26 maja w niedzielę, klasa 6b i 6c wraz z opiekunami pojechała na wycieczkę do położonej w górach miejscowości Gołkowice Małe.
Po popołudniowej zbiórce wszyscy podekscytowani siedzieliśmy w autokarze, a po przejechaniu dwóch godzin byliśmy na miejscu. Przed nami ukazał się urokliwy ośrodek na łonie natury. Po zabraniu walizek wzięliśmy klucze do naszych domków i od razu się rozpakowaliśmy. Otaczało nas mnóstwo drzew i zieleni, a także mała rzeka, nad którą lubiliśmy chodzić. Parę kroków dalej były również hala sportowa i miejsce na ognisko, więc nie mogliśmy się nudzić. Po ulokowaniu się w pokojach poszliśmy na kolację, na którą były kiełbaski prosto z ognia. Po smacznym posiłku świetnie bawiliśmy się podczas gier integracyjnych do samego wieczora, a następnie zmęczeni całym dniem udaliśmy się do naszych domków, a tam również śmiechów było co nie miara.
Kolejnego dnia czekała nas długa wyprawa na górę Przehyba. Podjechaliśmy kawałek autobusem, po czym spotkaliśmy się z panem przewodnikiem, który ciekawie przedstawił nam okolicę. Przejście ośmiu kilometrów pod górę w jedną stronę wcale nie było łatwe, jednak każdy sobie poradził. Było warto, gdyż na szczycie czekały nas piękne widoki i odpoczynek w schronisku, które dodatkowo kiedyś odwiedził sam Jan Paweł II!
Schodzenie także minęło nam w miłej atmosferze, mimo że bardzo bolały nas nogi. Na szczęście po powrocie położyliśmy się na łóżkach i mogliśmy się zrelaksować, a potem poszliśmy na obiad. Tego dnia również było ognisko, a dodatkowo noc filmowa, która trwała do późna.
Trzeciego, ostatniego dnia nadszedł już czas wyjazdu. Po śniadaniu posiedzieliśmy chwilę na hali, a co niektórzy pograli w piłkę nożną. Niestety po chwili zaczęło padać, więc byliśmy zmuszeni do siedzenia w pokojach, jednak na szczęście szybko przestało. Po spakowaniu się i posprzątaniu domków poszliśmy na obiad i zanieśliśmy walizki do autobusu, żegnając się z tym pięknym miejscem. Nie pojechaliśmy jednak od razu do Krakowa – po drodze zwiedziliśmy również Stary Sącz, a w tym Sanktuarium św. Kingi oraz Ołtarz Papieski.
Na tym prawie zakończyliśmy naszą wycieczkę. Czekało nas jeszcze trochę drogi, podczas której niektórzy nawet spali, gdyż wszyscy byliśmy zmęczeni. Kiedy wysiedliśmy, pożegnaliśmy się ze sobą i poszliśmy do swoich domów, ale tę wycieczkę zapamiętamy już na długo. Było naprawdę ciekawie i humor cały czas nam dopisywał oraz przede wszystkim było bezpiecznie, głównie dzięki naszym wychowawczyniom oraz mamom, które podjęły ten trud i pojechały z nami. Mamy nadzieję na kolejną tak udaną wycieczkę za rok!

Zuzanna Szczypczyk
6c

Zapraszamy do galerii

Ewangelia na dziś

Fragment Ewangelii na dzisiejszy dzień.
  • Poniedziałek 2019-06-17, Wspomnienie Św. Alberta Chmielowskiego, Zakonnika
    Mt 5,38-42
    Jezus powiedział do swoich uczniów: „Słyszeliście, że powiedziano: «Oko za oko i ząb za ząb». A Ja wam powiadam: Nie stawiajcie oporu złemu. Lecz jeśli cię kto uderzy w prawy policzek, nadstaw mu i drugi. Temu, kto chce prawować się z tobą i wziąć twoją szatę, odstąp i płaszcz. Zmusza cię kto, żeby iść z nim tysiąc kroków, idź dwa tysiące. Daj temu, kto cię prosi, i nie odwracaj się od tego, kto chce pożyczyć od ciebie”.

Przydatne linki

Rodzinny Kraków - Portal dla rodziców i dzieci z Krakowa i okolic
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna - informacje o sprawdzianie po klasie szóstej, archiwum sprawdzianów z poprzednich lat
www.matzoo.pl - Ćwicz i ucz się matematyki! Strona dla uczniów szkół podstawowych
Dzieci i młodzież w Internecie - materiały edukacyjne o bezpieczeństwie w sieci
http://pisupisu.pl/ - naukę pisania na klawiaturze, słowne zabawy, bajki i ćwiczenia z ortografii