Publiczna Szkoła Podstawowa Sióstr Salezjanek

Zdobywcy Trzech Koron

Wycieczka w Pieniny klasy 7a i 7c

W poniedziałek 18 października o godz. 8:15 wyruszyliśmy na wycieczkę w Pieniny.  Pierwszym punktem programu było zdobycie Trzech  Koron - najwyższego szczytu Pienin o wysokości 982 m n.p.m. ( w imponującym tempie ). Około  godziny  11.00 rozpoczęliśmy wędrówkę na szczyt. W czasie drogi  podziwialiśmy piękne widoki i przyrodę w kolorach jesieni.  Po zdobyciu szczytu zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do autokaru i pojechaliśmy na pyszny obiad do pensjonatu „Szczepaniakówka” w Niedzicy. Posileni w dobrych humorach ruszyliśmy przez zarośla do budynku gier i zabaw, gdzie zajęliśmy się zabawą - kręgle, cymbergaj, bilard itp.  Wieczorem, po ciemku, ale z latarkami  na głowach i w rękach  wróciliśmy do pensjonatu na smakowite kiełbaski i ciepłą herbatę.

Następnie przeszliśmy do naszych pokoi, gdzie rozpakowaliśmy się i przygotowaliśmy się do snu.

Drugiego dnia obudziliśmy się wypoczęci i chętni na dalsze przygody. Około 8:30 zjedliśmy obfite  śniadanie, spakowaliśmy się i wyruszyliśmy na zwiedzanie okolicy. W pierwszej kolejności poszliśmy na Zamek w Niedzicy, zwiedzaliśmy jego zakątki, odkrywaliśmy tajemnice i szukaliśmy duchów. Później poszliśmy na cmentarz baronów niedzickich nad skałką „Groby”. Następnie wyruszyliśmy w rejs po Jeziorze Czorsztyńskim. Wielką atrakcją było oglądanie zamków w Niedzicy i Czorsztynie od strony jeziora.  Po rejsie zwiedziliśmy koronę zapory w Niedzicy, gdzie mogliśmy podziwiać piękny obraz 3D pt. „Moc żywiołów”. Mieliśmy też trochę czasu wolnego na zakup pamiątek. Po zwiedzaniu  wróciliśmy na obiad do pensjonatu. Zmęczeni, ale radośni i pełni wrażeń wsiedliśmy do autokaru, by zakończyć wycieczkę około godziny 17:30.